Gespreksavond over de Vlaamse canon

LEZ017
Nederlands

De Canon van Vlaanderen blijft de gemoederen beroeren. Na de lancering van een veelbesproken forum over de Canon organiseert het OSGG (Oud-Studenten Geschiedenis Universiteit Gent) een gespreksavond over het nut ervan. Aan het woord komen sleutelfiguren uit verschillende sectoren waar het instrument een vooraanstaande rol kan spelen.

• dinsdag 19 april
  • 20u00 - 22u00 (deuren open vanaf 19u30)
  • Pand (Onderbergen 1 Gent)
  • gratis
  • verplichte registratie via osgg@ugent.be vóór 11 april

Panel:

• Canon in Nederland: Maria Grever, cultuurhistorica Erasmusuniversiteit Rotterdam
  • Onderwijs: Tom De Paepe, vakdidacticus geschiedenis
  • Hoger onderwijs en onderzoek: Jan Dumolyn, titularis Historische Kritiek UGent en lid van de Canoncommissie
  • Media: Lin Delcour, adjunct-netmanager één en Canvas
  • Herinneringseducatie: Christophe Busch, directeur van het Hannah Arendt Instituut
  • Erfgoed: Olga Van Oost, directeur FARO (Vlaams steunpunt voor cultureel erfgoed)
  • De experten voor de artistieke sector en die van inburgeringstrajecten worden later aangekondigd.

Het debat wordt gevolgd door een receptie.

een initiatief van het OSGG (Oud-Studenten Geschiedenis Universiteit Gent) in samenwerking met het Instituut voor Publieksgeschiedenis en het onderzoeksforum TAPAS/Thinking About the PASt

Schrijf je hier in

Gespreksavond over de Vlaamse canon