Inclusie en diversiteit aan de faculteit Letteren en Wijsbegeerte

Aan de faculteit Letteren en Wijsbegeerte moet elke student en elk personeelslid zich welkom kunnen voelen. Om dat te bereiken is een diverse samenstelling nastreven niet genoeg; er moet ook ruimte zijn om de verschillende perspectieven in die diversiteit te horen, te waarderen en een plaats te geven. Om daartoe bij te dragen, organiseert de facultaire commissie diversiteit en inclusie interessante gespreksavonden over inclusie.

Iedereen van harte welkom, zowel van binnen als van buiten de UGent!

Gespreksavond 1

uitgesteld naar een latere datum - info volgt

• 19 mei 2022
  • 20u00
  • campus Mercator

Een inclusief curriculum. Waar staan we en waar willen we heen?

Zijn de lesinhouden en de curricula aan onze faculteit inclusief? En horen ze dat eigenlijk wel te zijn? Om het fijne te weten over inclusieve curricula gaan we in gesprek met onderzoekers, lesgevers én studenten:

Gespreksavond 2

te bevestigen

Een inclusief curriculum. Waar staan we en waar willen we heen?

Tijdens deze eerste inclusie-avond hebben we het over het curriculum.

Zijn de lesinhouden en de curricula aan onze faculteit inclusief? En horen ze dat eigenlijk wel te zijn? Om het fijne te weten over inclusieve curricula gaan we in gesprek met onderzoekers en lesgevers Sibo Rugwiza Kanobana, Koen Mattheeuws en Beatrijs Wille, en met studenten Sapna Kumar en Imane Karroumi. Iedereen is van harte welkom!

Inschrijven is noodzakelijk; wees snel, de plaatsen zijn beperkt!

Achteraf kan worden bijgepraat bij een hapje en een drankje.